Toyota показа GR GT, която ще накара Ferrari и Lamborghini да се замислят

Новият спортен модел на японците идва с V8 с две турбини и поне 650 „коня“

Мартин Дешев,
toyota gr gt gt3

Toyota

Toyota GAZOO Racing официално представи два нови модела – GR GT и GR GT3. Представянето подчертава основната философия на състезателната дивизия за създаване на „все по-добри автомобили, отгледани в моторните спортове“ и активно внедряване на авангардни технологии и в шосейните модели.

Така получаваме състезателния GR GT3, който е предвиден за едноименните серии GT3 и неговият шосеен вариант GR GT. Той ще накара Ferrari, Lamborghini и останалите производители на спортни коли да се замислят, тъй като скоро ще имат сериозен нов конкурент.

GR GT е новият флагмански спортен автомобил на Toyota GAZOO Racing, замислен като състезателен автомобил с право на движение по пътищата. Разработката му, наред със състезателния GR GT3, е съсредоточена върху подход „водачът е на първо място“ и методология на един екип, включваща председателя Акио Тойода, професионални шофьори и ветерани инженери от проекта Lexus LFA. Целта е да се запази „тайната съставка на автомобилостроенето“ и да се предадат ключови умения на следващото поколение.

Toyota очертава три основни принципа за новите автомобили:

Нисък център на тежестта: Критични компоненти, като например 4,0-литровия V8 двигател с две турбини (сдвоен с електрически мотор в хибридната конфигурация), са позиционирани внимателно за баланс. Двигателят използва смазване със сух картер, а задно монтираната трансмисия допълнително спомага за намаляване на теглото и подобряване на управлението. Седалката и позицията на водача са оптимизирани, за да се приближат максимално центровете на тежестта на водача и автомобила.

Ниско тегло с висока твърдост: GR GT дебютира с първата изцяло алуминиева каросерия на Toyota, което е съществена разлика от предишните модели. В комбинация с панели, подсилени с въглеродни влакна, и селективно използване на леки материали, това осигурява твърдо, но леко шаси. Предвиденото тегло на GR GT е не повече от 1750 кг., като Toyota ще се опита да го намали още повече.

Аеродинамични характеристики: Вместо първо стилът, а аеродинамиката после, дизайнът на GR GT е бил воден от аеродинамични цели още от самото начало. Инженерите по аеродинамика и дизайнерите на екстериора са работили заедно още в началото, постигайки както динамика, така и нюансиран външен стил. Ергономичността, видимостта и функционалността на интериора също са били внимателно изработени, балансирайки амбициите за писта с потенциалната ежедневна употреба.

С хибридното си задвижване, GR GT се стреми към системна мощност от поне 650 к.с. или повече, с въртящ момент от 850 Nm и нагоре. Той е проектиран за предно разположен двигател със задно задвижване. Трансмисията е новоразработена 8-степенна автоматична, като всички те позволяват на автомобила да достигне максимална скорост от 320 км/ч или повече.

Целта на Toyota с GR GT и GR GT3 надхвърля производителността. Тя е свързана с предаването на това, което компанията нарича „тайната съставка на автомобилостроенето“, на ново поколение. Ветераните инженери, работили по известния Lexus LFA, са прехвърлили своите умения и знания в разработването на тези нови модели.

Освен това, GR GT и GR GT3 се разработват с помощта на съвременни техники, включително научноизследователска и развойна дейност, подпомогната от симулатор на шофиране, както и реални тестове на известни писти като Нюрбургринг и Фуджи Спийдуей, както и по обществени пътища.

Toyota планира да пусне тези нови модели около 2027 г., което ще ѝ даде достатъчно време да усъвършенства дизайна, производителността и съответствието с емисиите и разпоредбите.

коли автомобили Toyota спортни коли